شناخت  دسته بندی ساده رنگهای لباس

شناخت دسته بندی ساده رنگهای لباس

ست کردن رنگ لباسها برای خیلی از ماها کار ساده ای نیست .ه.ماهنگ کردن رنگ لباس های مختلف علاوه بر سلیقه و ذوق هنری نیازمند داشتن اطلاعات پیش پا افتاده علمی ست

همراه ما باشید تا از نقطه ابتدایی شناخت رنگ کمکتون کنیم تا نقطه آخر ترکیب شون کنار هم و درست کردن یه ست فوق العاده شیک و چشم نواز...

اولین نکته شناخت دسته بندی رنگهاست.

نظریه رنگها اولین بار توسط نیوتن مطرح شد.او سعی کرد ارتباط رنگ ها رو در یه چرخه نشون بده .امروزه شناخت این چرخه به تمامی مسائل مربوط به این امر کمک زیادی میکنه اما در اینجا ما برای ست کردن لباسها ازش استفاده میکنیم.

رنگ های اصلی 

قرمز زرد آبی  سه تا رنگ اصلی هستن که از ترکیب هیچ رنگی به وجود نمیان.و خودشون حتی سازنده رنگهای دیگه ای هم هستن ...

رنگهای ثانویه 

به رنگهایی گفته میشه که از ترکیب دو رنگ اصلی به دست میاد مثل  نارنجی که ترکیب قرمز و زرد هست و بنفش که ترکیب قرمز و آبی  هست و سبز که از  ترکیب زرد و ابی هست به دست میاد.

رنگهای مرتبه سوم 

رنگهایی هستن که از ترکیب رنگ اصلی و ثانویه به وجود میان مثل سرخابی و فیروزه ای ...

رنگهای گرم

دو رنگ از رنگهای اصلی گرم هستن مثل زرد و قرمز .این رنگها اجسام رو کوچکتر نشون میدن و برای لاغرتر شدن مناسب هستن .

رنگهای سرد 

رنگ آبی که از رنگهای اصلی به حساب میاد یه رنگ سرد محسوب میشه .کلا هر چی تناژ سفیدی رنگ بیشتر بشه بیشتر به سمت سرد شدن مایل میشه .رنگهای سرد معمولا افراد رو چاق تر نشون میدن اما آرامش بیشتری به همراه دارن.

رنگهای خنثی 

معمولا به رنگهایی که در مرز تعادل رنگ های گرم و سرد ساخته میشن رنگ خنثی میگن .مشکی سفید خاکستری خاکی زغالی و زیتونی رنگهای خنثی هستن.

ئ

رنگهای متضاد

به رنگهایی گفته میشه که در چرخه رنگها  رو به روی هم قرار گرفتن .شناخت این رنگها در ست کردن و کنار هم چیدن رنگها خیلی بهتون کمک میکنه .مثلا قرمز و سبزز و یا آبی و نارنجی و یا بنفش و زرد .اینها رنگهای متضاد هستن که بیشتر در طراحی لباسهای بهاری و تابستانی نقش خودشون رو نشون میدن.

   رنگهای متوالی

رنگهای متوالی همونطوری که از اسمش پیداست به رنگهایی گفته میشه که به صورت متوالی و پشت سر هم میاد مثلا آجری و شتری و نارنجی سه رنگی که در چرخه کنار هم هستن یا مثلا زرد و خردلی و لیمویی 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد